ALKMAAR - Zoveel mogelijk mensen blij maken met speciaalbier. Dat is de missie van Beer in a Box. De Alkmaarse startup, die twee jaar geleden de allereerste abonnementsservice voor speciaalbier introduceerde, heeft grootse plannen en zoekt nu via crowdfunding naar kapitaal om te groeien naar minimaal 2000 vaste leden.

De vraag naar speciaalbier is enorm toegenomen en dat is in lijn met de explosieve groei van het aantal Nederlandse brouwers (verviervoudigd sinds 2007) en daarmee het overweldigende aanbod van nieuwe speciaalbieren. Beer in a Box helpt haar klanten de pareltjes te ontdekken en constant nieuwe bieren te proeven.

“Met de €98.000 euro die we minimaal willen ophalen, gaan we nog meer inzetten op het uitbouwen van het merk, het doorontwikkelen van het unieke smaakprofiel, het platform en de app. We hebben qua strategie echt alles uitgedacht”, vertelt Tim Remmerswaal mede-oprichter van Beer in a Box. “In ons businessplan is alles netjes geprognotiseerd, gepland en doorgerekend.

De crowdfunding campagne is in samenwerking met Crowd About Now live gezet en te vinden via http://www.beerinabox.nl/crowdfund. Het doel is om minimaal €98.000 euro op te halen met een maximum van €196.000. De looptijd van de lening is 36 maanden en levert een totaalrendement van 12% over drie jaar. De minimale inleg is €50. Vanaf €150 kun je gebruikmaken van de superleuke beloningen. Zo krijg je bij €750 of meer een bierproeverij.